fredag 24 april 2015

Pappa på besök

Nu har ännu en familjemedlem varit på besök, väldigt tacksam för att få kunna visa min erfarenhet och mitt liv här mer än på bilder!
Pappa kom alltså på torsdag kväll förra veckan och fick följa med på mina olika uppdrag under helgen. Fredagen började med att vi tog oss till stan för lite sightseeing, exempelvis i de olika marknaderna och i Costa Rica Museet. Då jag ännu en gång inte kunde komma iväg till Puriscal så valde vi istället att göra en liten tur i Santa Ana också.
På lördagen kunde inte Julio följa med till Alajuelita, så jag och pappa fick ta bussen själva dit. Vi blev en rätt så stort gäng och var kul att få hålla i lektionen där för första gången och hann bland annat spela igenom två nya låtar. Synd bara att jag inte lärt mig flöjt... Efteråt tog vi en lunch tillsammans med Berny inne i San José under en trevlig pratstund trots att det var karaokelunch på hög volym.
Söndagen inkluderade mässa och då jag och pappa skulle vidare till Manuel Antonio efteråt så tog vi en taxi till flygplatsen och hämtade bilen innan vi körde mot Carpio.
Vi åkte alltså ungefär kl 6 mot Manuel Antonio och var framme kl 9 (med KFC på vägen).
Tydligen hade det blivit något fel med bokningen så vi fick stanna en natt på hotellet mitt emot innan vi bytte hotell. Morgonen var fylld av regn, vilket fick oss att tro att vi hade otur med vädret, men efter någon timme sken solen och vi kom iväg till Nationalparken.
En rätt så liten park är det, vilket gjorde att vi hann med att se det mesta av den; beach, många olika apor och andra djur samt hann med de flesta trails. Sammanlagt 4-5 timmar därinne kändes tillräckligt och vi spenderade resten av dagen på en annan beach nära hotellet och i hotellrummet innan kvällen avslutades på "el avion", en restaurang vars barsektion bestod av ett gammalt men oanvänt amerikanskt flygplan i sin helhet.

Tisdag sa jag hejdå till en kort men rolig resa tillsammans med pappa. Det blev ingen lektion med Monica på tisdagen, inte heller gitarrlektion på onsdagen, utan fått nöja mig tills nu med lite gitarrundervisning hos barnen i Casa Abierta, där det mest handlar om att lära sig hålla fingrarna i styr. Blev istället för gitarrlektionen en bibelstudie hos Baluz i carpio i temat hälsa.
 Hos baluz
Lektion i alajuelita
Pizza med Berny efteråt
 Med pappa i Manuel Antonio
 Lite apor såg vi Också
 Kvällen avslutade på denna Coola restaurang